Середняківська
загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Сценарій проведення вечора фізики
« Фізика навколо нас»
для учнів
7- 9 класів
Підготувала і провела вчителька фізики
Федорченко
Н.І.
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ФІЗИЧНОГО ВЕЧОРА
« ФІЗИКА НАВКОЛО НАС»
1.ВІДКРИТТЯ КАРТИННОЇ ГАЛЕРЕЇ « КОСМОС ОЧИМА БАТЬКІВ ТА ДІТЕЙ»- ФЕДОРЧЕНКО
Н.І.
2.МОНТАЖ- ВЕДУЧІ ( ЛЕВЧЕНКОМ.,ГУЛЯР Ж.,МОРШНА О.,РИГІН Б.)
3. ПРЕЗЕНТАЦІЯ « МИКОЛА ЛЕОНІДОВИЧ ДУХОВ- ГЕНІАЛЬНИЙ КОНСТРУКТОР З ВЕПРИКА»
4.ВІКТОРИНА- ЛЕВЧЕНКОМ.,ГУЛЯР Ж.,МОРШНА О.,РИГІН Б
5. ЗМАГАННЯ КОНСТРУКТОРІВ
5. ІНСЦЕНІВКА « ТЕРТЯ ШКІДЛИВЕ ТА КОРИСНЕ» -БАРАНОВ К.,КУШНІРЕНКО
Р.,ХОМЕНКО Р., РОГОЖКО В.
6..ЦІКАВІ ДОСЛІДИ
·
ДОСЛІД «СУХИМ ІЗ ВОДИ» - БАРАНОВ КОСТЯ
·
НЕЗГОРАЮЧИЙ ПАПІР – РОГОЖКО ВІТАЛІЙ
·
ЛІД,ЩО НЕ ТАНЕ В КИП’ЯТКУ- ПЕРШИН АНТОН
·
ЯЙЦЕ, ЩО САМО СТРИБАЄ В ПЛЯШКУ – ГУЛЯР ЖЕНЯ
·
ВОДА,ЩО НЕ ВИЛИВАЄТЬСЯ ЗІ СТАКАНА – ХОМЕНКО КОСТЯ
·
ДОСЛІД З ЛИСТІВКОЮ ТА КОПІЙКОЮ- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
·
МИЛЬНА БУЛЬБАШКА- РИГІН БОГДАНА
·
ДОСЛІД З ТАРІЛКОЮ ТА МИЛОМ- МОРШНА ОЛЕНА
·
СТАКАН,ЩО НЕ Б’ЄТЬСЯ- МОСКАЛЕЦЬ ОЛЕКСАНР
·
ФОНТАН- КУШНІРЕНКО РУСЛАН
5.ФІЗИКА ВІГРАШКАХ
·
ПІДІЙМАЛЬНА СИЛА КРИЛА ЛІТАКА- ПЕРШИН АНТОН
·
СТРИБУНЕЦЬ ( сила пружності)- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
·
ДЗИГА- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
·
ЗАЛІЗНИЦЯ- КУШНІРЕНКО Р., ПЕРШИН А
·
ІНОПЛАНЕТЯНИН- ПЕРШИН А
·
ФУТБОЛ-МОСКАЛЕЦЬ О., ХОМЕНКО К.
·
ЛОПАСТЬ- РОГОЖКО О.
·
БІЛОЧКА-РИГІН Б.
·
РОБОТ- ГУЛЯР Ж..
·
КАМЕРТОН ТА БЕГЕМОТ- МОРШНА ОЛЕНА
·
ВЕРТОЛІТ-БАРАНОВ К
6.ФІЗИКА В ПІСНЯХ (КОНКУРС ДЛЯ ГЛЯДАЧІВ)
7.ПІДСУМОК ВЕЧОРА
1 учень.
Відкриваємо ми вечір,
Всіх запрошуєм до нас
І веселих, і кмітливих,
І цікавих, і сміливих
Брати участь просим вас!
2 учень.
Хто фізику добре знає,
Хай відразу виступає,
Хто ж все швидко забуває,
Хай закони пригадає!
Поєднаємо ми звісно
І цікаве і корисне
3 учень.
На всі боки озирнись
І уважно подививись.
Ти побачиш тоді враз
Фізику навколо нас!
Два хлопчики сперечались про тертя
Будеш ти у них суддя!
Про конструктора
розкажем
Досліди усім покажем
4 учень.
Всі загадки відгадайте
І задачі розв’яжіть-
Все, що вчили, пригадайте!
А то й вірші розкажіть!
Поєднаємо ми звісно
І цікаве , і корисне!
Ведучий. Славна земля
полтавська талановитими людьми. Українці-розумний,
щедрий, та працелюбний народ, несуть
славу України по всіх світах. Один із них наш земляк, який народився в
селі Веприк Гадяцького району – Микола Леонідович Духов. Подивіться зараз
презентацію « Геніальний конструктор з Веприка». Будьте дуже уважні ,бо після
перегляду вас чекає вікторина .
Вікторина
n Де та коли народився Микола Духов?
n Чим захоплювався малий Миколка у дитинстві?
n Де навчався майбутній конструктор?
n Як починалась трудова біографія Духова?
n Де здобув Микола вищу освіту?
n Яку професію отримує Духов після закінчення навчання?
n В якому році починає працювати з бронетанковою технікою?
n Основним творцем якої машини названо Духова?
n Яке місто прославив Микола
Леонідович?
n До скількох прямих попадань витримує броня танка, спроектованого Миколою
Леонідовичем?
n Активним учасником випробувань якої зброї був Духов?
n Скільки разів нагороджений М.Л.Духов Золотою Зіркою Героя соціалістичної
праці?
n Де знаходиться пам’ятник Духову?
n
ЗМАГАННЯ КОНСТРУКТОРІВ
Ведучий: На змагання
викликається команда учнів 8 та 9 класу. Уявіть собі, що ви конструюєте танк.
Під яким кутом до горизонту повинен
летіти снаряд, щоб потрапити на найдальшу відстань. Для цього ви маєте
транспортири, іграшкові пістолети і демонстраційний стіл. Вперед до роботи. На переможців чекає приз
Ведуча:
Подивіться інсценівку « Тертя корисне і шкідливе»
Посеред сцени
стоїть великий стіл. Петрик, учень 8
класу, намагається пересунути важкий
ящик. Він заходить то з одного боку, то з другого, напирає на нього, пих тить,
а ящик не рухається.
Петрик
І з місця не зрушити! А все тому,
що тертя велике ( зупиняється, мрійливо) От якби тертя не було! Тільки натиснеш
пальцем- а він як почав би рухатись, як почав би...
Ні, тертя – все-таки дуже шкідливе явище.
На сцену виходить Павлик
Павлик
Та ну! Невже таки шкідливе. А я
тобі доведу, що воно дуже корисне.
Петрик
Ні,шкідливе – бач, не можу зрушити ящика
Павлик
А я тобі доведу, що без тертя ти і сам не зрушив би з місця
Петрик
Таке говориш...
Павлик ( гукає за
сцену) Вітю, принеси сюди візки!
На сцену виходить
Вітя з демонстраційними великими візками.
Павлик
Дивись ,Петрику,
ці візки рухаються з малим тертям. Зовсім знищити тертя ми не можемо, але
послабимо його. Поставимо ящик на візок( усі втрьох ставлять його на візок), а
на другий візок ставай ти!( Петрик стає на візок,Павлик його підтримує). Ну , а
тепер коти свій ящик!
Петрик намагається упертись в ящик. Візок
котиться вперед. Петриків візок від’їжджає назад. Петрик падає. Павлик і Вітя
сміються.
Павлик:
Ну от бачиш,що
було б без тертя. Людина і ходити не змогла б!
Петрик
Lсидить на підлозі, розтирає забиту руку і
уперто хитає головою) Може воно й так , але тертя все одно шкідливе. Дивись, як
підметки стерлися( піднімає ногу і показує)
Але не булоб
тертя ,все життя можна було б ходити в одних черевиках.
Павлик.
Ото біда –
підметки стерлися, віднеси до майстерні- нові
потавлять. А не було б тертя , той черевиків не можна було б зробити.
Петрик:
А то чому?
Вітя
L( витягає драного черевика, підметка якого
відстала, шви розійшлися) Нові черевики були б такі, як оці- нитки на швах не
тримались би, цвяхи повипадали б, і булиб не черевики,а лахміття.
Петрик
: Я б їх мотузкою
зв’язав.
Павлик
: Вузол розв’я
зався б, він теж тримається тільки внаслідок тертя одного кусочка шпагату об
другий. Та й мотузки не було б – вона розсипалася на окремі волоконця.
Петрик
: А все- таки
тертя шкідливе!( Встає , показує протерті на ліктях рукава) Бач як на ліктях
витерлись. І все через тертя!
Павлик
: Візьми
голку(подає голку) і заший! А якби не було тертя, ти взагалі нічого в руках не втримав
би.
Петрик
:Чому не втримав
би? Я б міцно її тримав.
Павлик
: Ну, спробуй!
Вітя виносить із-за сцени на тарілці пляшку і склянку з водою.
Павлик:
Ось пляшка. Щоб
зменшити тертя, Вітя змастив її милом. Змочи рукуводою і бери пляшку.
Петрик так і робить.Пляшка вислизає з рук і падає на підлогу. Павлик і Вітя
сміються.
Петрик:
Слизьке... А все-таки тертя шкідливе! Я
читав,що вся механічна енергія, яку виробляють двигуни всіх видів транспорту-
автомашин ,паровозів, літаків витрачається на подолання різних видів тертя. У
всіх країнах світу є мільйони машин потужністюкілька мільярдів кінських сил. Он
як багато! І вони за кожну годину роботи спалюють більш як
пів мільйона тонн бензину. І все це витрачається на
тертя. Взагалі майже все паливо, що добувають у світі, іде на подолання тертя.
Що тепер скажеш?
Павлик
: От дивак! Якби
не було тертя, то ні поїзди, ні машини не моглиб їздити, літаки літати! Ти ж
бачив,як машина буксує, коли слизько,- колеса крутяться, а машиназ місця не
зрушає! Тертя корисне!
Петрик:
Ні, Шкідливе!
Павлик і
Петрик
:Корисне!
Шкідливе! :Корисне! Шкідливе!(Вітя бігає навколо них і сміється, потім
звертається до глядачів)
Вітя:
Чи ви бачили це диво-
За чуби вже ладні
братись
Що корисно, що шкідливо-
Все не можуть
розібратись!
Друзі милі,
поможіть!
Про тертя їм
розкажіть
Хлопчик
(
учасник,інсценівки, підводиться з-поміж глядачів)
У природі немаєні
цілком корисних, ні цілком шкідливих явищ. Природні явища людина повинна вміти
використовувати в своїх інтересах. Коли якесь явище корисне, потрібне, ми
примушуємо його служити нам. А коли воно заважає , його вплив треба зменшити.
Так і тертя. Без тертя не можна ні ходити , ні їздити.Тому, щоб збільшити його,
наприклад,в ожеледь, дорогу посипають піском, на колеса намотують ланцюги,
тощо. Якщо тертя заважає, як от в машинах та механізмах, його намагаються
зменшити:деталі змащують, ставлять підшипники кочення. Ваша суперечка ні до
чого, бо тертя...
Павлик і
Петрик(разом) Зрозуміли! Тертяі корисне, і шкідливе.
Завіса
Ведучий
А зараз учні
нашого класу продемонструють цікаві фізичні досліди. Будьте уважні: ваше завдання
пояснити ці досліди. Учасника, який правильно пояснить найбільшу кількість
дослідів, чекає великий фізичний приз.
·
ДОСЛІД «СУХИМ ІЗ ВОДИ» - БАРАНОВ КОСТЯ
·
НЕЗГОРАЮЧИЙ ПАПІР – РОГОЖКО ВІТАЛІЙ
·
ЛІД,ЩО НЕ ТАНЕ В КИП’ЯТКУ- ПЕРШИН АНТОН
·
ЯЙЦЕ, ЩО САМО СТРИБАЄ В ПЛЯШКУ – ГУЛЯР ЖЕНЯ
·
ВОДА,ЩО НЕ ВИЛИВАЄТЬСЯ ЗІ СТАКАНА – ХОМЕНКО КОСТЯ
·
ДОСЛІД З ЛИСТІВКОЮ ТА КОПІЙКОЮ- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
·
МИЛЬНА БУЛЬБАШКА- РИГІН БОГДАНА
·
ДОСЛІД З ТАРІЛКОЮ ТА МИЛОМ- МОРШНА ОЛЕНА
·
СТАКАН,ЩО НЕ Б’ЄТЬСЯ- МОСКАЛЕЦЬ ОЛЕКСАНР
·
ФОНТАН- КУШНІРЕНКО РУСЛАН
Ведучий
З раннього
дитинства і до цього часу ми всі граємося різноманітними іграшками- дзигою,
калейдоскопом, машинками, ляльками, що розмовляють, м’ячами , роботами,
настольним футболом, залізною дорогою. В кожного є своя улюблена іграшка. Але чи
приходили до вас думки, що всі іграшки пов’язані з механічними, звуковими,
світловими, електромагнітними , тепловими фізичними явищами. Учні 8 класу
продемонструють зараз вам цікаві іграшки
та розкажуть, які фізичні явища та закони лежать в принципі їх роботи.
·
ПІДІЙМАЛЬНА СИЛА КРИЛА ЛІТАКА- ПЕРШИН АНТОН
·
СТРИБУНЕЦЬ ( сила пружності)- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
·
ДЗИГА- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
·
ЗАЛІЗНИЦЯ- КУШНІРЕНКО Р., ПЕРШИН А
·
ІНОПЛАНЕТЯНИН- ПЕРШИН А
·
ФУТБОЛ-МОСКАЛЕЦЬ О., ХОМЕНКО К.
·
ЛОПАСТЬ- РОГОЖКО О.
·
БІЛОЧКА-РИГІН Б.
·
РОБОТ- ГУЛЯР Ж..
·
КАМЕРТОН ТА БЕГЕМОТ- МОРШНА ОЛЕНА
·
ВЕРТОЛІТ-БАРАНОВ К
Немає коментарів:
Дописати коментар