Методична скарбничка



Середняківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
       



Сценарій  проведення вечора фізики


 « Фізика навколо нас»

для учнів 7- 9 класів


Підготувала і провела  вчителька фізики
Федорченко Н.І.













ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ФІЗИЧНОГО ВЕЧОРА             « ФІЗИКА НАВКОЛО НАС»

1.ВІДКРИТТЯ КАРТИННОЇ ГАЛЕРЕЇ « КОСМОС ОЧИМА БАТЬКІВ ТА ДІТЕЙ»- ФЕДОРЧЕНКО Н.І.

2.МОНТАЖ- ВЕДУЧІ ( ЛЕВЧЕНКОМ.,ГУЛЯР Ж.,МОРШНА О.,РИГІН Б.)
3. ПРЕЗЕНТАЦІЯ « МИКОЛА ЛЕОНІДОВИЧ ДУХОВ- ГЕНІАЛЬНИЙ КОНСТРУКТОР З ВЕПРИКА»

4.ВІКТОРИНА- ЛЕВЧЕНКОМ.,ГУЛЯР Ж.,МОРШНА О.,РИГІН Б
5. ЗМАГАННЯ КОНСТРУКТОРІВ
5. ІНСЦЕНІВКА « ТЕРТЯ ШКІДЛИВЕ ТА КОРИСНЕ» -БАРАНОВ К.,КУШНІРЕНКО Р.,ХОМЕНКО Р., РОГОЖКО В.


6..ЦІКАВІ ДОСЛІДИ
·        ДОСЛІД «СУХИМ ІЗ ВОДИ» - БАРАНОВ КОСТЯ
·        НЕЗГОРАЮЧИЙ ПАПІР – РОГОЖКО ВІТАЛІЙ
·        ЛІД,ЩО НЕ ТАНЕ В КИП’ЯТКУ- ПЕРШИН АНТОН
·        ЯЙЦЕ, ЩО САМО СТРИБАЄ В ПЛЯШКУ – ГУЛЯР ЖЕНЯ
·        ВОДА,ЩО НЕ ВИЛИВАЄТЬСЯ ЗІ СТАКАНА – ХОМЕНКО КОСТЯ
·        ДОСЛІД З ЛИСТІВКОЮ ТА КОПІЙКОЮ- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
·        МИЛЬНА БУЛЬБАШКА- РИГІН БОГДАНА
·        ДОСЛІД З ТАРІЛКОЮ ТА МИЛОМ- МОРШНА ОЛЕНА
·        СТАКАН,ЩО НЕ Б’ЄТЬСЯ- МОСКАЛЕЦЬ ОЛЕКСАНР
·        ФОНТАН- КУШНІРЕНКО РУСЛАН
5.ФІЗИКА ВІГРАШКАХ
·        ПІДІЙМАЛЬНА СИЛА КРИЛА ЛІТАКА- ПЕРШИН АНТОН
·        СТРИБУНЕЦЬ ( сила пружності)- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
·        ДЗИГА- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
·        ЗАЛІЗНИЦЯ- КУШНІРЕНКО Р., ПЕРШИН А
·        ІНОПЛАНЕТЯНИН- ПЕРШИН А
·        ФУТБОЛ-МОСКАЛЕЦЬ О., ХОМЕНКО К.
·        ЛОПАСТЬ- РОГОЖКО О.
·        БІЛОЧКА-РИГІН Б.
·        РОБОТ- ГУЛЯР Ж..
·        КАМЕРТОН ТА БЕГЕМОТ- МОРШНА ОЛЕНА
·        ВЕРТОЛІТ-БАРАНОВ К
6.ФІЗИКА В ПІСНЯХ (КОНКУРС ДЛЯ ГЛЯДАЧІВ)

7.ПІДСУМОК ВЕЧОРА

1 учень.        
Відкриваємо ми вечір,
Всіх запрошуєм до нас
І веселих, і кмітливих,
І цікавих, і сміливих
Брати участь просим вас!
2 учень.
Хто фізику добре знає,
Хай відразу виступає,
Хто ж все швидко забуває,
Хай закони пригадає!
Поєднаємо ми звісно
І цікаве і корисне
3 учень.
На всі боки озирнись
І уважно подививись.
Ти побачиш тоді враз
Фізику навколо нас!
Два хлопчики сперечались про тертя
Будеш ти у них суддя!
Про конструктора  розкажем
Досліди усім покажем
4 учень.
Всі загадки відгадайте
І задачі розв’яжіть-
Все, що вчили, пригадайте!
А то й вірші розкажіть!
Поєднаємо ми звісно
І цікаве , і корисне!



Ведучий. Славна земля полтавська талановитими людьми. Українці-розумний,
щедрий, та працелюбний  народ, несуть  славу України по всіх світах. Один із них наш земляк, який народився в селі Веприк Гадяцького району – Микола Леонідович Духов. Подивіться зараз презентацію « Геніальний конструктор з Веприка». Будьте дуже уважні ,бо після перегляду вас чекає вікторина .
                         Вікторина

n  Де та коли  народився Микола Духов?
n  Чим захоплювався малий Миколка у дитинстві?
n  Де навчався майбутній конструктор?
n  Як починалась трудова біографія Духова?
n  Де здобув Микола вищу освіту?
n  Яку професію отримує Духов після закінчення навчання?
n  В якому році починає працювати з бронетанковою технікою?
n  Основним творцем якої машини названо Духова?
n   Яке місто прославив Микола Леонідович?
n  До скількох прямих попадань витримує броня танка, спроектованого Миколою Леонідовичем?

n  Активним учасником випробувань якої зброї був Духов?
n  Скільки разів нагороджений М.Л.Духов Золотою Зіркою Героя соціалістичної праці?
n   Де знаходиться пам’ятник Духову?
n   
ЗМАГАННЯ КОНСТРУКТОРІВ
Ведучий: На змагання викликається команда учнів 8 та 9 класу. Уявіть собі, що ви конструюєте танк. Під яким кутом до горизонту  повинен летіти снаряд, щоб потрапити на найдальшу відстань. Для цього ви маєте транспортири, іграшкові пістолети і демонстраційний стіл. Вперед  до роботи. На переможців чекає приз

Ведуча:
Подивіться інсценівку « Тертя корисне і шкідливе»

Посеред сцени стоїть великий стіл. Петрик, учень 8 класу, намагається  пересунути важкий ящик. Він заходить то з одного боку, то з другого, напирає на нього, пих тить, а ящик не рухається.
Петрик
             І з місця не зрушити! А все тому, що тертя велике ( зупиняється, мрійливо) От якби тертя не було! Тільки натиснеш пальцем- а він як почав би рухатись, як почав би...
 Ні, тертя – все-таки дуже шкідливе явище.
 На сцену виходить Павлик
Павлик
              Та ну! Невже таки шкідливе. А я тобі доведу, що воно дуже корисне.
Петрик
Ні,шкідливе – бач, не можу зрушити ящика
Павлик
А я тобі доведу, що без тертя ти і сам не зрушив би з місця
Петрик
Таке говориш...
Павлик ( гукає за сцену) Вітю, принеси сюди візки!
На сцену виходить Вітя з демонстраційними великими візками.
Павлик
Дивись ,Петрику, ці візки рухаються з малим тертям. Зовсім знищити тертя ми не можемо, але послабимо його. Поставимо ящик на візок( усі втрьох ставлять його на візок), а на другий візок ставай ти!( Петрик стає на візок,Павлик його підтримує). Ну , а тепер коти свій ящик!
 Петрик намагається упертись в ящик. Візок котиться вперед. Петриків візок від’їжджає назад. Петрик падає. Павлик і Вітя сміються.
Павлик:
Ну от бачиш,що було б без тертя. Людина і ходити не змогла б!
Петрик
Lсидить на підлозі, розтирає забиту руку і уперто хитає головою) Може воно й так , але тертя все одно шкідливе. Дивись, як підметки стерлися( піднімає ногу і показує)
Але не булоб тертя ,все життя можна було б ходити в одних черевиках.
Павлик.
Ото біда – підметки стерлися, віднеси до майстерні- нові  потавлять. А не було б тертя , той черевиків не можна було б зробити.
Петрик:
 А то чому?
Вітя
L( витягає драного черевика, підметка якого відстала, шви розійшлися) Нові черевики були б такі, як оці- нитки на швах не тримались би, цвяхи повипадали б, і булиб не черевики,а лахміття.
Петрик
: Я б їх мотузкою зв’язав.
Павлик
: Вузол розв’я зався б, він теж тримається тільки внаслідок тертя одного кусочка шпагату об другий. Та й мотузки не було б – вона розсипалася на окремі волоконця.
Петрик
: А все- таки тертя шкідливе!( Встає , показує протерті на ліктях рукава) Бач як на ліктях витерлись. І все через тертя!
Павлик
: Візьми голку(подає голку) і заший! А якби не було тертя, ти взагалі нічого в руках не втримав би.
Петрик
:Чому не втримав би? Я б міцно її тримав.
Павлик
: Ну, спробуй!
Вітя виносить із-за сцени на тарілці пляшку і склянку з водою.
Павлик:
Ось пляшка. Щоб зменшити тертя, Вітя змастив її милом. Змочи рукуводою і бери пляшку.
Петрик так і робить.Пляшка вислизає з рук і падає на підлогу. Павлик і Вітя сміються.
Петрик:
 Слизьке... А все-таки тертя шкідливе! Я читав,що вся механічна енергія, яку виробляють двигуни всіх видів транспорту- автомашин ,паровозів, літаків витрачається на подолання різних видів тертя. У всіх країнах світу є мільйони машин потужністюкілька мільярдів кінських сил. Он як багато! І вони за кожну годину роботи спалюють більш як пів мільйона тонн бензину. І все це витрачається на тертя. Взагалі майже все паливо, що добувають у світі, іде на подолання тертя. Що тепер скажеш?

Павлик
: От дивак! Якби не було тертя, то ні поїзди, ні машини не моглиб їздити, літаки літати! Ти ж бачив,як машина буксує, коли слизько,- колеса крутяться, а машиназ місця не зрушає! Тертя корисне!
Петрик:
 Ні, Шкідливе!
Павлик і Петрик
:Корисне! Шкідливе! :Корисне! Шкідливе!(Вітя бігає навколо них і сміється, потім звертається до глядачів)

Вітя:                 Чи ви бачили це диво-
                           За чуби вже ладні братись
                          Що корисно, що шкідливо-
                           Все не можуть розібратись!
                           Друзі милі, поможіть!
                            Про тертя їм розкажіть
Хлопчик
( учасник,інсценівки, підводиться з-поміж глядачів)
У природі немаєні цілком корисних, ні цілком шкідливих явищ. Природні явища людина повинна вміти використовувати в своїх інтересах. Коли якесь явище корисне, потрібне, ми примушуємо його служити нам. А коли воно заважає , його вплив треба зменшити. Так і тертя. Без тертя не можна ні ходити , ні їздити.Тому, щоб збільшити його, наприклад,в ожеледь, дорогу посипають піском, на колеса намотують ланцюги, тощо. Якщо тертя заважає, як от в машинах та механізмах, його намагаються зменшити:деталі змащують, ставлять підшипники кочення. Ваша суперечка ні до чого, бо тертя...
Павлик і Петрик(разом) Зрозуміли! Тертяі корисне, і шкідливе.
                                      Завіса


Ведучий
А зараз учні нашого класу продемонструють цікаві фізичні досліди. Будьте уважні: ваше завдання пояснити ці досліди. Учасника, який правильно пояснить найбільшу кількість дослідів, чекає великий фізичний приз.

·        ДОСЛІД «СУХИМ ІЗ ВОДИ» - БАРАНОВ КОСТЯ
·        НЕЗГОРАЮЧИЙ ПАПІР – РОГОЖКО ВІТАЛІЙ
·        ЛІД,ЩО НЕ ТАНЕ В КИП’ЯТКУ- ПЕРШИН АНТОН
·        ЯЙЦЕ, ЩО САМО СТРИБАЄ В ПЛЯШКУ – ГУЛЯР ЖЕНЯ
·        ВОДА,ЩО НЕ ВИЛИВАЄТЬСЯ ЗІ СТАКАНА – ХОМЕНКО КОСТЯ
·        ДОСЛІД З ЛИСТІВКОЮ ТА КОПІЙКОЮ- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
·        МИЛЬНА БУЛЬБАШКА- РИГІН БОГДАНА
·        ДОСЛІД З ТАРІЛКОЮ ТА МИЛОМ- МОРШНА ОЛЕНА
·        СТАКАН,ЩО НЕ Б’ЄТЬСЯ- МОСКАЛЕЦЬ ОЛЕКСАНР
·        ФОНТАН- КУШНІРЕНКО РУСЛАН


Ведучий
З раннього дитинства і до цього часу ми всі граємося різноманітними іграшками- дзигою, калейдоскопом, машинками, ляльками, що розмовляють, м’ячами , роботами, настольним футболом, залізною дорогою. В кожного є своя улюблена іграшка. Але чи приходили до вас думки, що всі іграшки пов’язані з механічними, звуковими, світловими, електромагнітними , тепловими фізичними явищами. Учні 8 класу продемонструють зараз  вам цікаві іграшки та розкажуть, які фізичні явища та закони лежать в принципі їх роботи.
·        ПІДІЙМАЛЬНА СИЛА КРИЛА ЛІТАКА- ПЕРШИН АНТОН
·        СТРИБУНЕЦЬ ( сила пружності)- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
·        ДЗИГА- ЛЕВЧЕНКО МАРИНА
·        ЗАЛІЗНИЦЯ- КУШНІРЕНКО Р., ПЕРШИН А
·        ІНОПЛАНЕТЯНИН- ПЕРШИН А
·        ФУТБОЛ-МОСКАЛЕЦЬ О., ХОМЕНКО К.
·        ЛОПАСТЬ- РОГОЖКО О.
·        БІЛОЧКА-РИГІН Б.
·        РОБОТ- ГУЛЯР Ж..
·        КАМЕРТОН ТА БЕГЕМОТ- МОРШНА ОЛЕНА
·        ВЕРТОЛІТ-БАРАНОВ К


Немає коментарів:

Дописати коментар