вівторок, 25 жовтня 2016 р.



Урок №22                                                                                         
Тема: Паралельне з’єднання провідників
Мета уроку:
         Навчальна: сформувати в учнів уявлення про паралельне з’єднання провідників, ознайомити з основними закономірностями цього з’єднання; вчити  застосовувати  одержані знання до розв’язування задач;порівнювати, знаходити переваги та недоліки паралельного та послідовного з’єднань;
        Розвивальна формувати ,навчально-пізнавальну, загальнокультурну, соціальну, здоров’язберігаючу  компетентності. Сприяти розвитку комунікабельності, активності, успішності.
        Виховна сприяти екологічному вихованню, профорієнтаційному спрямуванню; виховувати відповідальність ,взаємодопомогу
         Обладнання: комп’ютер, проектор, презентації «Паралельне з’єднання провідників», «Врятуй, їжачка»,набори по електриці, інтелект-карта «Електричний струм»
        Тип уроку:Комбінований
Хід уроку
1.Організаційний момент.
Добрий день! Приготувалися до уроку, поклали все необхідне на парту. Закрили очі, знайшли в своєму віртуальному, тривимірному просторі область «все буде добре»,ввімкнули її, посміхнулися,  зарядилися позитивом, Знайшли створену вами віртуальну папку  «фізика», відкрили її. Який розділ фізики ми вивчаємо? Яку останню тему ви поклали до вашої папки?
Відкриваємо очі і починаємо працювати. Пропоную до сьогоднішнього уроку такий девіз
Працюємо колективно
Думаємо оперативно
Сперечаємось доказово
Виконуємо все обов’язково
Бажаю всім гарної роботи!

2. Актуалізація опорних знань. Бліц – опитування (ланцюжок)
  1. Напрямлений рух заряджених частинок називають..( електричним струмом)
  2. Як називаються пристрої в яких створюється електричне поле?(джерела струму)
  3. Які джерела струму ви знаєте?(гальванічний елемент, батарея гальванічних елементів, акумулятор)
  4. Умови Існування електричного струму? (1.наявність вільних електронів у провіднику; 2.наявність зовнішнього електричного поля)
  5. Якими величинами характеризується електричний струм? (сила струму,напруга, опір)
  6. Одиниця вимірювання сили струму? (ампер)
  7. Одиниця вимірювання напруги? (вольт)
  8. Одиниця вимірювання опору? (ом)
  9. Який закон пов’язує ці три величини? (Закон Ома) Записати?
  10. Від чого залежить опір провідника? (довжини, площі поперечного перерізу та матеріалу самого провідника) та як?( від довжини  і питомого опору прямо пропорційно, а площі поперечного перерізу - обернено пропорційно)
  11. Записати формулу
  12. Причини виникнення опору( протидія вузлів кристалічної решітки напрямленому рухові електронів)
  13. Яке з’єднання провідників називається послідовним? (у якому кінець першого провідника з’єднується  з початком другого ,кінець другого з початком третього  і т.д.)
  14. Які висновки було зроблено під час експериментальних досліджень послідовного з’єднання провідників)
  15. Як визначити ціну поділки вимірювального приладу?
3.№ Робота в групах .
 Скласти електричне коло за поданою схемою ,визначити силу струму в колі, напругу на кожному резисторі. Знайти опір кожного резистора та загальну напругу в колі та перевірити її експериментально ( розподіліть обов’язки в групах)
Техніка безпеки! (інструкція № 7)

4. Подача нового матеріалу:-презентація «Паралельне з’єднання провідників
 А)Мотивація.Тема нашого уроку «паралельне з’єднання провідників»
Паралельне і послідовне з'єднання провідників використовують на практиці надзвичайно широко. Тому знання законів розподілу струмів і напруг при таких з'єднаннях необхідні всім, а не тільки фахівцям у галузі еелектроенергетики. Особливо хлопцям - майбутнім електрикам, механікам, шоферам, трактористам і тим, хто хоче самостійно сконструювати якийсь електро-радіопристрій, електроприлад, виготовити ялинкову гірлянду чи змонтувати освітлювальну мережу у власному будинку чи квартирі.Пригадайте,який із всесвітньо відомих конструкторів,наш земляк,будучи в вашому віці самостійно зібрав приймач та налагодив серійне виробництво з підручних матеріалів для бажаючих. Він мабуть досконало знав закономірності послідовного та паралельного з’єднань. (М.Л. Духов)(слайд 1,2,)

Б) Слайд 3 Замалюйте  дану схему в зошит.  На демонстраційному  столі складено електричне коло за схемою, що накреслена на слайді. Визначимо напругу на кожній лампі (як підключається вольтметр у коло). Слайди4,5,6,7,8,
Учні роблять записи в зошити.
Дидактична гра.(фізкультхвилинка)
 Уявіть, що ви резистори. Ваші руки - це провідники. 1 учень виходить і складає з 4 резисторів  ділянку кола з послідовним з’єднанням, потім інший з паралельним. Що відбудеться якщо один з резисторів вийде зі строю при послідовному з’єднанні, при паралельному з’єднанні?Слайд(9,10)

 Зараз поділившись на пари ,ви самостійно відтворите дане з’єднання
провідників. Пригадайте, на якому уроці ви вже складали схеми
послідовного та паралельного з’єднань. Необхідні виміри ви виконаєте на наступній лабораторній роботі.
5.Робота з інтелект-картою ( На дошці прикріпляється ментальна карта, учні домалювують до неї паралельне з’єднання) Наш мозок любить яскраві компактні ,опуклі зображення. По закінченню 2 розділу фізики, ми матимемо повну ,яскраву і компактну інтелект-карту, яка допоможе нам пригадати та на довго утримати ваші знання.
6. Закріплення Розв’язування задач(слайд 11,12,13)
 


     Задача 1. Два резистори R1=75 Ом і R2 =300 Ом з’єднані паралельно. Обчисліть загальний опір ділянки кола. У якому з резисторів сила струму більша? Чому?(слайд11) (біля дошки)
     Задача 2
     Який резистор треба з’єднати паралельно з резистором у 300 Ом, щоб одержати
       загальний опір 120 Ом ?(слайд 12)(коментовано)
Робота з підручником. Номограма
Задача 3 (за поданим планом)
     Три провідники опором              2,3,6 Ом                                                        з’єднані паралельно. Визначте розподіл сили струму, якщо в нерозгалуженій   частині кола сила струму дорівнює 12 А. Яка напруга на кінцях кожного провідника? (слайд 13
План розв’язання задачі (слайд14)
     1. Знайти загальний опір кола
     2 Знаючи силу струму та опір з закону Ома знаходимо напругу.
     3. Знайдена напруга при паралельному  з’єднанні буде однаковою на всіх резисторах
     Силу струму на кожному резисторі знаходимо за законом Ома
7. Все наше життя тісно пов’язане з використанням гальванічних елементів, батарейок,. Де вони використовуються?  Але їхнє життя не довговічне. І виникає проблема їх утилізації. Учні вашого класу на початку вивчення теми отримали завдання вивчити цю проблему. І зараз вони нам про це розкажуть ( Презентація «Врятуй,їжачка»
8.Підсумок уроку (слайд 14) оцінки
9Домашнє завдання (слайд 15),16

Немає коментарів:

Дописати коментар