вівторок, 25 лютого 2020 р.

Виховний проект " Зміни життя на краще або "Фіолетовий браслет"



 Виховний проект " Зміни життя на краще або "Фіолетовий браслет"

Гасло:

«Хочеш змінити життя на краще – зміни свої думки».

                         



І ЕТАП – ПРОБЛЕМНО-ПОШУКОВИЙ.
ПРОБЛЕМАТИЗАЦІЯ
               Проблема та її актуальність
Народна мудрість говорить:
    „Якщо ви мислите на рік уперед – сійте зерна,
    Якщо ви мислите на десять років уперед – садіть дерева,
    Якщо ви мислите на сто років уперед – виховуйте Людину»


                                                  «Любов виникає з любові: коли хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю»
Григорій Сковорода
Ці слова відомого українського мудреця-гуманіста Григорія Сковороди найбільш влучно відображають актуальну проблему сьогодення: проблему взаєморозуміння, поваги, терпимості у стосунках між людьми.
Актуальність даного проекту зумовлена тим, що в учнів  шкільного віку недостатньо сформовано комунікативні уміння, навички толерантного відношення у колективі. Вони не вміють системно мислити, ставити перед собою цілі та проектувати способи їх досягнення. Недостатній рівень розвитку пізнавальної активності, усвідомлення необхідності виховання творчої особистості  школяра спонукало до впровадження  особистісно- виховного проекту у школі. Адже метод проектів  є особливо актуальним як технологія реалізації компетентнісно підходу в навчально-виховному процесі.
Діти – це дзеркало дорослого світу, це відображення суспільства, а також його негараздів. Нетерпимість в суспільстві, протистояння різних груп населення у    найближчому оточенні дітей, у селах Середняки, Коновалове, Ветхалівка, відсутність любові, поваги в сім  ( 39% дітей школи виховуються у неповних сім ), прояви заздрощів, грубості, лихослів  у класних колективах,зумовили на часі підійти до правильного ставлення дітей до цих проблем.
Все починається з виховання… Виховання є найефективнішим засобом попередження нетерпимості. Виховання в дусі терпимості повинно бути спрямоване на протидію впливу, що викликає почуття страху і відчуження. Воно повинне сприяти формуванню у дітей навичок незалежного мислення, критичного осмислення й вироблення суджень, заснованих на моральних  та духовних цінностях.

Толерантність передбачає всього лише нормальні цивілізовані стосунки між людьми, усвідомлення того, що світ і соціальне середовище багатомірні, а, отже, і погляди на цей світ різні, вони не можуть і не повинні зводитися до одноманітності або бути на чиюсь користь. Починати потрібно із себе, не шукати крайнього і винуватого у своїх проблемах.
Дітей потрібно правильно готувати до життя у цьому багатогранному світі. Поінформований – значить озброєний. Змінити світ майже неможливо, а змінити  своє ставлення, свої думки- реально. Саме  позитивне мислення дітей і є одним із шляхів виховання людини, громадянина,патріота.
ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ
Мета проекту. Сформувати готовність  учнів до особистісного  зростання, позитивного мислення, сприяти впровадженню ідей толерантності, встановлення доброзичливих взаємовідносин між однолітками, дітьми та батьками, школярами та педагогами.
Завдання
1.     Мотивація дітей  до ідей позитивного мислення. Метод «фіолетового браслета»
2.     Розкриття творчого потенціалу кожної дитини
3.     Впровадження принципів толерантності в шкільному колективові.
4.     Залучення  педагогів та батьків до ідей позитивного мислення.
5.     Проведення акцій, спрямованих  на консолідацію школярів, педагогів, батьків та громадськості.
   

Учасники – учні , віком 7- 15 років,батьки, педагоги.





Тривалість проекту -  лютий, березень 2018 року
Керівник проекту – Федорченко Надія Іванівна



План реалізації проекту
І. Опитування та анкетування
   -   анкетування учнів 5-9 класів
-         опитування молодших школярів
-         випуск бюлетеня
ІІ. Підготовчий  етап
-          Інформування про проект на загальношкільній лінійці.
-         майстер-класи по виготовленню браслетів.
-         Обряд  одягання браслетів для учнів та вчителів.
ІІІ. Організація і проведення заходів
-         Малюнки на тему «Любімо світ, в якому живемо» ( учні 1-4 класів)
-   Тренінг «Чарівний промінь»(5- 9 класи)
-   Фотосесія « Поділись своєю посмішкою» до Міжнародного дня спонтанного прояву доброти
-   Флешмоб до дня Святого Валентина( 5-9 клас)
-    «Інтерв » (3-9 клас)
-   Акція « Розкажи рідним про проект та подаруй браслети»
-   Квест « Добро перемагає зло»( 5-9 клас)
-   Презентація « Що таке толерантність?» ( 1-9 клас)
     (Перегляд мультфільмів про толерантність)
-   Тематичне коло « Я – неповторний.» ( 7-9 клас)
-   Інтерв  «Чим допоміг тобі проект «фіолетовий браслет»?


Презентація результатів діяльності: 
- Створення разом з учнями відеокліпу по результатах проекту










ІІ ЕТАП – НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ.
КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ

Багато хто хоче змінити своє життя, своє мислення, але з чого почати? Існує  один дуже простий і ефективний метод зміни себе і свого життя.
 Називається він «метод фіолетового браслета». Придумав його в 2006 році Уїлл Боуен — священик з Міссурі. З тих пір у нього з'явилися мільйони послідовників у всьому світі. Суть методу — надіти на руку фіолетовий браслет і перестати скаржитися, висловлювати незадоволеність і критикувати, заздрити і лихословити. Необхідно носити фіолетовий браслет 21 день на одній руці. Якщо зловили себе на скарзі, браслет слід перемістити з однієї руки на іншу.  У перший день більшість людей неодноразово переодягають браслет з руки на руку. Автор методу досяг мети безперервного носіння на одній руці 21 день лише через три місяці. В середньому у різних людей  це потребує 6 місяців. Подумати лише, наскільки нам звичні скарги, ниття і незадоволеність собою та життям. Для більшості це стало способом життя. На часі переосмислити і перестати скаржитися на життя, заздрити іншим, критикувати товаришів, ображати та ображатися, гніватися, нити, бурчати, бачити все лище в чорному кольорі.
Метод фіолетового браслета: як це працює?
 Декілька технічних деталей. Браслет необхідний гумовий (силіконовий), який легко зняти-надіти, щоб поміняти руку після чергової скарги, нападу гніву,ниття. І можна не боятися намочити браслет або ще яким-небудь чином його зіпсувати. Гумовий фіолетовий браслет дуже легкий. Браслет виступає візуальним подразником, постійно нагадуючи вам про те, що ви вирішили жити в світі без скарг. Саме на свої руки ми дивимося найчастіше  протягом дня.
Чому фіолетовий колір?
 Цей колір  сам по собі, вільний і незалежний (тому не важливий стиль і колір вашого одягу, фіолетовий браслет підійде до всього), а ще він незвичайний. Цей колір символ мудрості. Навряд чи ви носили фіолетовий браслет до цього. Але колір браслету не принциповий, він може бути навіть кольору веселки.
Чому 21 день?
Вважатимемо, що за цей час можна змінити звичку нити, бурчати і скаржитися. Враховуючи, що на формування звички скаржитися і бурчати витрачалися роки (кращі роки життя), то 21 день не так вже і багато, щоб почати нове життя.
Що відбувається в перші дні в світі без скарг?
 Ви відчуєте, що відбувається щось неймовірне. Дивлячись на фіолетовий браслет на вашій руці, ви будете спочатку трохи розгублені і здивовані. Ваш фіолетовий браслет посилатиме невидимий сигнал у ваш мозок і у ваше серце: все добре, світ прекрасний. І ваші думки почнуть мінятися. Не відразу, але поступово і невідворотно.  Спостерігайте за вашою мовою. Браслет сфокусує вашу увагу правильним чином.  По-перше, кожного разу, коли в поле зору потрапляє фіолетовий браслет, ви задаватиметеся питанням: «Чи не скаржився я зараз?», «Чи не бурчав я за звичкою?». Ви будете уважніші до своїх слів і думок. По-друге, ви почнете шукати позитивне довкола себе і у вас самих. Тому що зовсім без думок ми жити не можемо, а якщо не можна думати про поганий, то нічого іншого не залишається як знайти щось хороше в світі, в житті, в людях, в собі самому. Це відмінний спосіб для зміни мислення. Популярність методу, відгуки про силу фіолетового браслета і ті зміни, які відбуваються в житті людей, що наділи браслет,  вражають і надихають.
Тому, прочитавши на теренах Інтернету про такий метод зміни мислення, вирішила його застосувати і в шкільному колективі,як стимул до особистісного зростання кожної дитини. Хотілося допомогти дітям побачити позитивне і в собі, і навколо себе.Бути  уважними до своїх слів та думок. Щоб кожна дитина позитивне ставлення до життя відчувала, коли раділа власному успіху та успіхам товаришів, поважала себе та оточуючих, була доброю, щирою, ввічливою, милосердною, доброзичливою та толерантною.
Застосувати метод фіолетового браслету до школярів змусили мене ті негативні події в громадському житті сіл Середняки, Ветхалівка, Коновалове, що  передували утворенню ОТГ. Нетерпимість, неповага,поділ населення на два ворогуючі табори зумовили і в шкільному колективі негативні явища. Діти теж були залучені до обговорень, відображали позиції своїх рідних, з   чия думка правильніша. Спостерігалися випадки недоброзичливості, агресивності, грубості у відносинах між дітьми.
Через елементи гри , я прагнула донести до дітей ідею позитивного мислення, толерантної поведінки. Саме браслет на руці постійно нагадував їм про обітницю дану на лінійці. А заходи , що проводилися протягом 4 тижнів цілеспрямовано залучали дітей  до активного сприйняття, творчого осмислення взаємин у шкільному колективі, у класі та сім Величезне задоволення отримували діти під час тренінгу « Чарівний промінь», коли в кожному учасникові його товариші бачили тільки позитивні якості і їх говорили, то кожна дитина, ніби купалася в позитиві. Молодші школярі теж були залучені до цього проекту. Навіть виготовлення браслетів спонукало учнів до об єднання, товаришування. Старші учні проводили майстер – класи для молодших, допомагали виготовляти браслети, ділилися матеріалами.
 Під час акції  « Розкажи рідним про проект та подаруй браслети»,учні виготовляли і дарували браслети вчителям, батькам, бабусям, дідусям,братам і сестрам. Вони розповідали з захопленням вдома про проект.
Молодші школярі активно долучилися до конкурсу малюнків « Любімо світ, в якому живемо!»  Була проведена фотосесія « Поділись своєю посмішкою» до Міжнародного дня спонтанного прояву доброти. Діти з радістю ділилися своєю посмішкою, скидали фото на комп  і створювали колажі в фоторедакторах.
Спільна творча діяльність дуже зближує дітей. Це показав флешмоб до Дня святого Валентина, який учні 5-9 класу підготували майже самостійно. Діти разом підбирали музику, розучували танцювальні рухи,і , що найважливіше були задоволені власною діяльністю і новизною творчого процесу.
Для того , щоб дитина розуміла, що саме хочуть від неї її батьки, якою вони хочуть бачити дитину в майбутньому було проведено в рамках проекту домашнє інтерв  у мами, що починалося словами « Мамочко, яким(якою)ти б хотіла мене бачити в майбутньому?»
Відкритий виховний захід « Що таке толерантність?»через перегляд презентації та мультфільмів  розкрив учням зміст поняття «толерантність» як принципу людського буття, коли замість боротьби за існування пропонують любов до ближнього; виховував здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе; вчив учнів встановлювати стосунки на доброзичливій, толерантній основі;розвивав здатність учнів аналізувати матеріали з різних джерел, зокрема засобів масової інформації, й самостійно робити справедливі і зважені висновки.
 Завданням тематичного кола було показати неповторність та індивідуальність кожної людини. Учні переконалися, що ніхто не гірший і не кращий, просто він єдиний і неповторний.
Обговорюючи вплив слова на людину, використовуючи дослід з стаканом чистої води, в яку добавляли сіль, перець та пісок діти зробили висновок.
 Коли ми з кимось сваримося і кажемо щось неприємне, ми залишаємо в душі людини ось такі сліди. І не має значення, скільки разів ми потім попросимо пробачення. Словесні рани заподіють такий самий біль, як і фізичні. Тому свою терпимість, розуміння ми можемо виявляти по-різному: спокійно, витримано, доброзичливо, тобто толерантно.
Завершився проект квестом « Добро перемагає зло». Проходячи станції  та виконуючи завдання, учні працювали як одна команда, виявляли довіру один до одного, вчилися самоорганізовуватися, розвивали комунікативні навики, показували творчий потенціал, лідерські якості, проявляли навики толерантної поведінки та демонстрували позитивне відношення до життя та відмову   від насильства
Дуже важливо, що з цим проектом співпрацювали батьки, підтримали цю ідею, носили браслети, давали інтерв












Очікувані результати

*Усвідомлення учнями позитивного аспекту спілкування
*Стимуляція бажання дітей змінитися у кращу сторону
*Розкриття творчого потенціалу кожної дитини
*Збагнути переваги толерантного ставлення до оточуючих
*Розуміння та підтримка батьками ідей позитивного мислення
*Згуртування шкільного колективу
*Створення комфортного мікроклімату для кожної дитини
*Подолання проявів негативізму в шкільному колективі







Технологічні етапи ро­боти над проектом
І. Підготовчий етап
ü Анкетування учнів.
Анкета
1.     Якби у тебе була чарівна паличка, що б ти змінив(ла) у власному житті?__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.     Якби тебе запросили навчатися в іншу країну і дозволили з собою взяти лише одного твого одноклассника, кого б ти взяв(ла) з собою?
_____________________________________________________________
3.     Кого б ти не запросив(ла) на свій день народження?
_____________________________________________________________
4.     П'ять найрадісніших подій у твоєму  житті..
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.     Назви три свої найсильніші бажання
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
      6.Як ти вважаєш, хто винен в негараздах, що трапляються у твоєму житті?
___________________________________________________________________
      7.Якби була можливість перетворитися в іншу людину, в кого б ти перетворився?
___________________________________________________________________
      8. Як ти вважаєш, тобі в класі заздрять?____________________________
      9.Якби раптом у тебе виріс ніс, як у Буратіно, як би на це відреагували твої однокласники?____________________________________________________
10. Як би можна було поскаржитись Богу на своїх однокласників, на кого ти б поскаржився?
ü Випуск бюлетеня.
У бюлетені висвітлюється тема, мета та завдання проекту.  Також бюлетень містить перелік позитивних та негативних людських якостей
Позитивні риси характеру
Акуратність
активність
альтруїзм
артистичність
безкорисливість
безстрашність
благородство
бешкетництво
ввічливість
великодушність
винахідливість
витонченість
витримка
відважність
відкритість
віра
вірність
вміння бути вдячним
вміння любити
вміння мовчати
вміння розуміти
вміння прощати
вміння слухати
вміння фантазувати
воля
врівноваженість
галантність
гостинність
гуманність
далекоглядність
дбайливість
доброзичливість
доброта
дотепність
допитливість
дружелюбність
елегантність
емоційність
енергійність
ентузіазм
жіночність
життєлюбність
життєрадісність
завзятість
задоволеність
захопленість
здатність бути сильним
здатність мріяти
здатність бачити
зібраність
інтелігентність
комунікабельність
копіткість
люб’язність
моторність
мудрість
мужність
надійність
наполегливість
ніжність
незалежність
обов’язковість
охайність
оптимізм
помірність
посидючість
поступливість
почуття обов’язку
почуття власної гідності
почуття гумору
правдивість
привабливість
Негативні
Апатія
балакучість
байдужість
безалаберність
безвольність
безвідповідальність
безініціативність
боягузтво
брехливість
буркотливість
відсталість
впертість
грубість
дріб’язковість
егоїзм
егоцентризм
жадібність
запальність
заздрісність
закомплексованість
замкнутість
занудство
злостивість
істеричність
кровожерливість
лицемірство
лінь
марнославство
марнотратність
метушливість
настирливість
нахабство
недбалість
неввічливість
неуважність
невитриманість
недоброзичливість
невдоволення
незнання
ненависть
нетовариськість
нервозність
нерішучість
нетерпимість
невимогливість
невпевненість
непосидючість
неуважність
обжерливість
образливість
обмеженість
озлобленість
пасивність
песимізм
підозрілість
повільність
похмурість
прискіпливість
ревнощі
роздратування
розхлябаність
сентиментальність
скритність
скупість
скутість
слабкість
страх
тупість
цікавість
шкідливість

ü Інформування про проект  на загальношкільній лінійці
ü Проведення майстер-класів по плетінню браслетів
ü Обряд одягання браслета

ü Обряд одягання браслета на загальношкільній лінійці.
Я,(кожен учень називає своє ім та прізвище,тримаючи у відкритій долоні браслет)одягаючи цей браслет прагну змінити своє життя та мислення на позитивне і беру зобов  протягом 21 дня перестати ображати та ображатись, гніватись, скаржитись,заздрити, критикувати, пліткувати,лихословити, обзиватись, нити, бурчати.
Якщо протягом цього часу, я вимовляю або думаю  щось негативне, то переодягаю браслет на іншу руку і починаю новий відлік часу.
Позитивне ставлення до життя відчуватиму, коли радітиму власному успіху та успіхам товаришів, поважатиму себе та оточуючих, буду добрим, щирим, ввічливим, милосердним, доброзичливим та толерантним.
Хай буде так! (Разом- 3 рази)


Організація та проведеня заходів.
1. Тренінг «Чарівний промінь»(5- 9 класи)
Мета: розвивати у школярів інтерес до іншої людини; сприяти формуванню гідності як риси особистості.
Форма: групова діяльність, яка поєднує ціннісно-орієнтаційну та ігрову складові.
На «чарівний стілець» запрошується один із учасників гри, як тільки він сідає, «висвітлюються» і стають явними всі його достоїнства. Дається установка: називати виключно позитивні сторони дитини, не вказуючи негативних. Учні наче вперше дивляться один за одного. Треба проводити гру доти, доки кожна дитина не пройде момент піднесення.
Від учителя, його поведінки, тону, який він задасть розмові, залежить успіх цієї групової справи, бажання кожного сказати іншому щось приємне. Не слід боятись тиші, пауз, коли діти намагаються знайти якісь достоїнства того, хто сидить на стільці. Учитель може розпочати розмову, задати її зміст. Він обов'язково фіксує (у пам'яті чи письмово) тих дітей, які ще не встигли побути під «чарівним променем», щоб не обминути жодного.
     2. Флешмоб до дня Святого Валентина( 5-9 клас)
Мета: Формувати у школярів здатність працювати в команді; Об  дітей спільною справою, створити святковий позитивний настрій; внести новизну в шкільне життя; розкрити творчий потенціал

3. Малюнки на тему «Любімо світ, в якому живемо» ( учні 1-4 класів)                                4.Фотосесія « Поділись своєю посмішкою»(Учні просять посміхнутися товаришів,  фотографують та пересилають керівнику по електронній пошті)
5. «Інтерв » (3-9 клас) – домашнє завдання
 Мета: залучити батьків до спільної справи

Кожен учень запитує маму « Яким(якою) ти б хотіла мене бачити?» Діти  записують відповідь на телефон, або ( в кого не має телефона) , на аркуш паперу  віддають керівнику.

6.    Акція « Розкажи рідним про проект та подаруй браслети
Кожен учень виготовляє своїми руками браслет та дарує його рідним, розповідаючи їм про ідею позитивного мислення.

7.    Квест « Добро перемагає зло»( 5-9 клас)
Мета: розвивати стосунки між членами групи, комунікативні здібності учнів, навич­ки інтерв'ювання, навички самоорганізації на спільну діяльність; визначити творчий потенціал дітей та їхні лідерські риси; виховувати у підлітків знання про толерантність,  створення умов для формування позитивного відношення до життя,  відмови від насилля і використання тільки мирних способів вирішення конфліктів, виховання навиків толерантної поведінки.
Наочне оформлення: маршрутний лист, картинки-символи до станцій, картки із завданнями, листки формату    А-4, А -3.
Хід виховної справи
  КВЕСТ – це пригода, кожна команда проходить ряд станцій, де керівники станцій  проводять з гравцями творче завдання. Робота  оцінюється і ставляться  бали в маршрутний лист. Капітани команд отримують завдання та шматочки карти, в кінці гри утворюється цілісна картина.





Старт
(хол)
(9.10 год.)

Маршрутний лист №1


Ключовий пункт
№1


Ключовий пункт №6

13.05-13.20)

Ключовий пункт №5

12.10-12.20)

Ключовий пункт       №3

Ключовий пункт №4

11.05-11.15)


Ключовий пункт №2


Фініш

 

























Правила квесту.
1. Всі учасники квесту діляться на команди , обирається капітан .
2. Кожна команда отримує свій маршрутний лист (зразок маршрутного листа у Додатку 1) і проходить станції згідно свого маршруту.
3. Координатори на кожній станції, після виконання завдання, роблять відмітку у маршрутному листі ( час виконання завдання або кількість набраних балів).
4. Квестери повинні дотримуватись правил гри.
5. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі «зупинки», виконати завдання правильно і якомога швидше та дістатися фінішу.
6. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!
7. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш (кожним учасником).
8. За кожне виконане завдання команди отримують від 1 до 6 балів у залежності від складності та «ціни» запитання. Координатор фіксуватиме командний залік у маршрутному листі команди  та в маршрутному листі координатора (зразок маршрутного листа координатора у Додатку 2).
9. Після проходження станцій команда повинна здати маршрутний лист координаторам гри.
З букв  ОПЛЕПШАКЮ скласти слово,що означає назву казки, де добро перемагає  зло.( Якщо слово розгадане,тоді координатор  відправляє дітей на станцію «Казкова»
Станція «Казкова»
Завдання: відгадати, з якої казки ця фраза.
1. Мій Котику, мій братику,
Несе мене Лиса за кленові ліса,
За високі гори, за бистрії ріки.
Порятуй мене! («Котик і Півник».)

Я від діда втік, Я від баби втік,
І від тебе утечу. («Колобок».)

Ось де наша діва, Ось де наша Іва. Скиньмо їй по пір'їні.
Нехай летить з нами. («Кривенька качечка».)

Ловись, ловись, рибко,
Велика і маленька. («Лисичка-сестричка і Вовчик- братик».)

Гуси, гуси, гусенята, Візьміть мене на крилята,
Та занесіть до батька, неньки.
А в батечка їсти й пити,
Ще й хороше походити. («Івасик-Телесик».)
Після правильного виконання завдання команда отримує шматок карти (фото), де захований  приз.
2.Щоб перейти до наступної станції потрібно відгадати назву птаха
.Ця пташка стала символом миру. В християн це пташка Святого ДУХУ. В Біблії ця пташка, випущена НОЄМ, принесла йому оливкову гілку як символ примирення стихії. Вважається знаком прощення людей. В середньовіччі вона була атрибутом Благовіщення, Хрещення, Трійці. ( Голуб)
Станція «Театральна»
Інсценування притч
Старовинна легенда 
Зустрілися раз білий і чорношкірий. Стали розмовляти:
— Який ти потворний, негре. Неначе увесь сажею вимазаний, — сказав білий.
Чорний зневажливо зіщулився і сказав:
— Який ти потворний, білий! Неначе тебе всього обернули папером.
Сперечалися вони, сперечалися, ніяк не могли прийти до згоди і вирішили піти до мудреця. Вислухав їх мудрець і сказав білому:
—Подивися, який красивий твій чорний брат. Він чорний, як південна ніч, і в ній, подібно до зірок, сяють очі його... Потім мудрець звернувся до чорношкірого:
— А ти, друже, подивися, який красивий твій білий брат. Він красивий, як виблискуючий білий сніг, що лежить на вершинах наших гір, а волосся його — кольори сонця...
Негр і білий присоромилися своєї суперечки і помирилися.
А мудрець думав про майбутнє. І видалася йому така картина... Крутяться у веселому хороводі, танцюючи і виспівуючи пісні, білі, чорні, жовті люди. З любов'ю дивляться вони одне на одного. І перекриває звуки музики і пісень чийсь молодий голос: «Як добре, що всі ми різні. А то жити було б так нудно!» 

Жив собі хлопець із жахливим характером. Якось батько дав йому мішок із цвяхами і сказав по одному забивати їх у паркан щоразу, коли хлопець втратить терпіння і посвариться з кимось. Першого дня хлопець забив 37 цвяхів. Згодом він навчився володіти собою і кількість забитих цвяхів щодня зменшувалася. Хлопець зрозумів, що легше навчитися володіти своїми емоціями, ніж забивати цвяхи.
Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька і сказав, що в цей день він не забив жодного цвяха. Тоді батько наказав синові витягати з паркана по одному цвяху в той день, коли він не втратить самоконтролю і ні з ким не посвариться. Минали дні і згодом син міг сказати батькові, що в паркані не залишилося жодного цвяха. Батько підвів сина до огорожі та сказав: «Ти добре поводишся, синку, але подивися, скільки дірок залишилося... Огорожа вже ніколи не буде такою, як колись...»


Одного разу йшов по дорозі старий мудрий чоловік, розглядав природу і милувався весняними  яскравими фарбами. Тут він побачив чоловіка, який ніс на плечах неймовірно великий тягар. Було помітно, як у нього від такої тяжкості підкошуються ноги.
– Чому ти прирікаєш себе на такий тяжкий труд і страждання? – Запитав старець.
– Я страждаю для того, щоб мої онуки і діти були щасливими, – відповів бідолаха. – Мій прадід прирікав себе на тяжку працю заради діда, дід – заради батька, батько – заради мене, а я буду страждати заради щастя моїх дітей.
– А хтось у вашій родині був щасливим? – Поцікавився мудрий співрозмовник.
– Поки ще ні, але діти й онуки точно стануть щасливими! – Мрійливо промовив чоловік.
– На жаль, неписьменний не може навчити читати, а кріт ніколи не виховає орла! – Зітхнув старий мудрий чоловік. – Спершу потрібно навчитися самому бути щасливим, тільки тоді ти зможеш навчити щастю дітей. Це і буде твій найцінніший подарунок.
Станція «Художня»
Розшифрувати слова
30 1 22 23 33                   (щастя)
6 19 2 21 19 23 1             (доброта)
30 7 6 21 11 22 23 31      (щедрість)
Кожній команді намалювати розшифроване почуття , використовуючи руки                        
і не розмовляючи один до одного

Станція «Довіра»
Розгадати ребус

Завдання для капітанів команд : Відвести своїх учасників команд до класної кімнати з коридору, зав  кожному очі.


Станція «Позитивна»
Прочитати слово   толерантність, яке сфотографоване через дзеркало

Перетворити негативні висловлювання в позитивні
Н-д: Мені завжди не щастить-   Я надзвичайно  удачливий

Я не вмію розв задачі
Я нічого не можу зробити правильно
Я ніколи не доб
Зі мною ніхто не хоче дружити
Я не хочу хворіти
Я ніколи не зможу подорожувати
Розгадати ребус

Станція «Мудрість»

15. З’єднай слова так, щоб можна було прочитати прислів’я.
Не шукай краси,                           той і собі має.
Добре роби,                                   треба змалку дбати.
Добро примножує добро,            а шукай добра.
Про добре серце                            добре й буде.
Хто людям добра бажає,              а зло творить зло.

Усе з рук валиться,                                    сам учора гусінню був.
Не хвались                                                  а рука не вміє.
У хвалька язик діє,                                     а гречану люди хвалять.
Ти б, метелику, не дуже поспішався:       а він хвалиться.
Вівсяна каша сама себе хвалить,              чужим пір’ям.
Коли всі станції пройдено, команди збирають карту і відшукують солодкий скарб. Причому для кожної команди свій солодкий скарб.  Тобто переможцем буде кожна команда, просто все залежатиме від часу проходження станцій, хтось швидше дістанеться скарбу, а хтось пізніше.

Коло – це зібрання людей, рівних для спілкування, щодо складних питань чи проблем в атмосфері взаємоповаги і турботи згідно з певними правилами.
 Головною особливістю Кола є те, що кожен з учасників має можливість висловити власну точку зору та бути почутим іншими.
 Правила Кола. Братина
 Процес обговорення в Колі ґрунтується на принципі взаємоповаги, який втілюється в процедурі та правилах його ведення. У Колі присутній ведучий (хранитель Кола) – особа, яка інформує учасників про правила, формулює питання для обговорення, стежить за дотриманням процедури та несе відповідальність за атмосферу взаємоповаги, підтримки і толерантного ставлення. Крім того, важливим елементом Кола є Братина — це символічний предмет, що передається з рук в руки від одного учасника до іншого та дає право говорити. Правила Кола безпосередньо пов’язані з Братиною:
 • Братина завжди рухається по Колу за годинниковою стрілкою («за сонцем»). Кожен повинен дочекатися своєї черги.
• Говорити має право лише той, хто тримає в руках Братину, або той, хто отримав особливе право від хранителя Кола.
 • Кожен має право передати Братину наступному, зберігши мовчання, якщо йому немає чого сказати або він не хоче говорити.
 • Жоден не має права покинути Коло, поки воно не завершилося.
 • Братина передається по Колу доти, доки залишається людина, якій є що сказати з приводу дискусії.
 Коло закінчується тоді, коли Братина обійде його, а всі збережуть мовчання. Окрім правил, учасники приймають принципи, яких зобов’язуються доримуватися під час участі в Колі. Принципи встановлюють загальне для всіх розуміння того, як люди будуть взаємодіяти між собою, ділити час і простір у Колі. Традиційно встановлюються такі принципи:
 • Все, що прийшло в Коло, в ньому й залишається: особиста інформація, яка надійшла в Коло, вважається конфіденційною, за винятком випадків, коли виникає загроза безпеці учасників.
 • Кожен з учасників погоджується поважати всіх інших та висловлюватися доброзичливо, у спокійній манері як про хороше, так і про погане, залишаючи час для інших, щоб вони змогли висловитися.
• Кожен має слухати з повагою, «і серцем, і розумом».
• Усі повинні поважати процедуру і залишатися в Колі доти, доки воно працює у пошуках розв’язання проблеми, що обговорюється. Тримаючи в руках Братину, учасник Кола повинен поважати процедуру, інших учасників, говорячи:
 • від серця, чесно й відкрито;
 • з повагою до присутніх;
 • стисло та лаконічно, щоб дати змогу висловитися іншим;
  по суті обговорюваних у Колі питань

 Тематичне Коло «Я - неповторний»
Виконайте та обміркуйте
Візьміть кожен аркуш паперу:
         Складіть його навпіл,
         Відірвіть правий верхній кут,
         Знов складіть навпіл,
         Відірвіть правий верхній кут,
         Знов складіть,
         Відірвіть правий верхній кут
         Розгорніть аркуш і покажіть іншим.
Обговорення
·        Який у вас зараз настрій?
·        Зверніть увагу, які різні у вас результати роботи. Чи можна сказати, що у когось папір відірваний неправильно?
·         Чи можете ви сказати, що всі, хто відірвав аркуш іншим чином, ніж ви, є гіршими за вас?
·        Ви всі виконували однакові дії, але результат різний. Про що це свідчить?
Вправа-демонстрація «Вплив слова на людину»
Матеріали: склянка з чистою водою, сіль, перець, грудка землі.
Хранитель кола
. Візьмемо склянку води. Уявімо, що це людська душа – чиста, проста, наївна, здатна вбирати в себе все і хороше, і погане.
Сіль      –  грубі, солоні слова;
Перець     –  пекучі, образливі слова;
Грудка землі  – неуважність, байдужість, ігнорування.
Коли ми це все змішаємо – отримаємо стан людини.
Обговорення.
·        Який у вас настрій?
·        Які почуття у вас виникли під час цієї вправи-демонстрації
·         Скільки пройде часу, доки все осяде, забудеться?
·         А якщо лише легенько збовтати?Що відбудеться?
·        Чи потрібно добре зважити  про що говориш?
·        Висновок. Коли ми з кимось сваримося і кажемо щось неприємне, ми залишаємо в душі людини ось такі сліди. І не має значення, скільки разів ми потім попросимо пробачення. Словесні рани заподіють такий самий біль, як і фізичні. Тому свою терпимість, розуміння ми можемо виявляти по-різному: спокійно, витримано, доброзичливо, тобто толерантно.
Ритуал закриття кола. Всі учасники беруться за руки.Встають , дякують за співпрацю.

Рефлексія: Інтерв  в учнів « Чим допоміг тобі цей проект?»

Висновок:
Результативність проекту «Зміни життя на краще, або «фіолетовий браслет» прозвучала у відповідях учнів на запитання « Чим допоміг тобі цей проект?».Хтось став краще розуміти інших, хтось перестав порівнювати себе з іншими, став впевненішим. Комусь у школі стало комфортніше, у когось з  Де хто перестав себе накручувати перед контрольною, що він нічого не зможе, а просто повірив у себе. Хтось просто навчився радіти життю, позбавився від звички вживати частку не. А на когось перестала кричати мама.
Зерно посіяне, а прорости йому чи ні покаже час і сприятливі умови.








1 коментар:

  1. If you're looking to lose fat then you need to jump on this totally brand new tailor-made keto diet.

    To create this keto diet, licensed nutritionists, personal trainers, and professional chefs have united to provide keto meal plans that are powerful, convenient, economically-efficient, and delicious.

    From their launch in early 2019, 100's of clients have already completely transformed their body and health with the benefits a good keto diet can provide.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-certified ones provided by the keto diet.

    ВідповістиВидалити